გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებაზე ორიენტირებული სამოდელო გაკვეთილი ბუნებისმეტყველებაში - VII კლასი
გაკვეთილის თემა:
„უჯრედი. უჯრედის შემადგენელი კომპონენტები"
გაკვეთილის გეგმა
PowerPoint-ის პრეზენტაცია
რეფლექსია ჩატარებულ გაკვეთილზე
შეფასების რუბრიკები
- მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
- პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
- პრეზენტაციის შეფასების ინდივიდუალური რუბრიკა
- საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
შედეგი
|
ძალიან კარგი
10
|
კარგი
8-9
|
საშუალო
6-7
|
დაბალი
1-5
|
მონაწილეობა მსჯელობის დროს
|
აქტიურად მონაწილეობს ნებისმიერი
სირთულის მსჯელობაში
|
ჩართულია მსჯელობის
პროცესში
|
მონაწილეობს,
მაგრამ იშვიათად
|
პასიური
|
საკუთარი აზრის წარმოჩინება
|
არგუმენტირებულად წარმოაჩენს საკუთარ
აზრს
|
მსჯელობს, მაგრამ
ვერ ასაბუთებს
|
აქვს მოსაზრება,
მაგრამ მერყეობს, არ არის დარწმუნებული
|
უჭირს საკუთარი
აზრის დაფიქსირება
|
სხვისი ახრის პატივისცემის გამოხატვა
|
აცდის თანაკლასელებს
აზრის დასრულებას და მას შემდეგ გამოხათავს თავის დამოკიდებულებას
|
უსმენს, მაგრამ
ცდილობს საკუთარი აზრის დაფიქსირებას
|
არ აცდის სხვას
აზრის დასრულებას
|
არ უსმენს მოსაუბრეს
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
საუკეთესო
10
|
კარგი
8-9
|
საშუალო
6-7
|
დაბალი
|
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
ზუსტად შეესაბანება შინაარსის ყოველ
კომპონენტს
|
მეტ-ნაკლებად მოწესრიგებულია, ზოგადად
შეესაბამება შინაარსს
|
მოწესრიგებულია. ვიზუალური მასალა
ნაკლებად შეესაბამება შინაარსს
|
არ არის მოწესრიგებული,
არ შეესაბამება შინაარსს
|
ორიგინალობა
|
მთლიანად ორიგინალური
|
საკმარისად ორიგინალური
|
მინიმალურად ორიგინალური
|
დასტურდება
პლაგიატის ელემენტები
|
დავალებასთან შესაბამისობა
|
ყველა ინსტრუქცია გათვალისწინე-ბულია,
დავალება სრულყოფილად არის შესრულებული
|
მიყვება ინსტრუქციებს, თუმცა ზოგჯერ
ზედაპირულად
|
მიყვება ინსტრუქცია-თაგან მხოლოდ ზოგიერთს
|
საერთოდ არ
შეესაბამება დავალებას
|
მთლიანი შთაბეჭდილება
|
ყველა მიზანი სრულად არის მიღწეული
|
მიღწეულია გარკვეული მიზანი, მოთხოვნა
ზოგადად გათვალისწინე-ბულია
|
მინიმალურად არის მიღწეული დასახული
მიზანი, გათვალისწინებულია ზოგიერთი მოთხოვნა
|
მიზანი არ არის
მიღწეული, ან მოთხოვნების უმრავლესობა არ არის გათ-ვალისწინებული
|
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
შედეგები
|
საუკეთესო
9-10
|
კარგი
7-8
|
საშუალო
5-6
|
დაბალი
1-4
|
აქტიური მონაწილეობა
|
აქტიურია, კონსტრუქციული
და შეაქვს დიდი წვლილი
|
აქტიურია, მაგრამ
მნიშვნელოვანი წვლილი ვერ შეაქვს
|
პერიოდულად
ერთვება, მაგრამ არა ნაყოფიერად
|
არ არის ჩართული
|
აზრის დამოუკიდებლად გამოთქმა და შეკითხვის დასმა
|
საკუთარ აზრს
აყალიბებს დამაჯერებლად, მსჯელობს არგუმენტირებულად, საჭიროების შემთხვევაში სვავს
გააზრებულ შეკითხვას
|
გამოთქვამს
საკუთარ აზრებს, მაგრამ ზოგჯერ აკლია დამაჯერებლობა. შეკითხვები ხშირად სპონტანურია
და აკლია გააზრება
|
იშვიათად გამოთქვამს
საკუთარ აზრებს. უჭირს შეკითხვის ჩამოყალიბება
|
ვერ გამოთქვამს
საკუთარ აზრს. უჭირს შეკითხვის დასმა
|
კონცენტრირება სამუშაოზე
|
მთელი გაკვეთილის
განმავლობაში კონცენტრირებულია სამუშაოზე. ზუსტად იცავს ინსტრუქციას
|
ძირითადად კონცენტრირებულია
სამუშაოზე, უჭირს ინსტრუქციის დაცვა
|
ცდილობს კონცენტრირებას, მაგრამ სშირად ეფანტება
გონება. უჭირს ინსტრუქციის დაცვა
|
ვერ ახერხებს
კონცენტრაციას, არ იცავს ინსტრუქციას
|
სხვისი აზრების მოსმენა და პატივისცემა
|
ყურადღებით
ისმენს სხვების აზრებს, აანალიზებს და აკეთებს კორექტულ კომენტარს
|
უსმენს სხვების
აზრებს და ცდილობს იყოს კორექტული
|
ყოველთვის არ
უსმენს სხვების აზრებს ან უსმენს, მაგრამ არა აქვს ადექვატური რეაქცია
|
Comments
Post a Comment