გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებაზე ორიენტირებული სამოდელო გაკვეთილი ბუნებისმეტყველებაში - VII კლასი


           გაკვეთილის თემა: 

„უჯრედი. უჯრედის  შემადგენელი    კომპონენტები"




გაკვეთილის გეგმა


PowerPoint-ის პრეზენტაცია


რეფლექსია ჩატარებულ გაკვეთილზე


შეფასების რუბრიკები

  • მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
  • პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
  • პრეზენტაციის შეფასების ინდივიდუალური რუბრიკა
  • საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა

შედეგი
ძალიან კარგი
10
კარგი
8-9
საშუალო
6-7
დაბალი
1-5

მონაწილეობა მსჯელობის დროს
აქტიურად მონაწილეობს ნებისმიერი სირთულის მსჯელობაში

ჩართულია მსჯელობის პროცესში
მონაწილეობს, მაგრამ იშვიათად
პასიური
საკუთარი აზრის წარმოჩინება
არგუმენტირებულად წარმოაჩენს საკუთარ აზრს
მსჯელობს, მაგრამ ვერ ასაბუთებს
აქვს მოსაზრება, მაგრამ მერყეობს, არ არის დარწმუნებული

უჭირს საკუთარი აზრის დაფიქსირება
სხვისი ახრის პატივისცემის გამოხატვა
აცდის თანაკლასელებს აზრის დასრულებას და მას შემდეგ გამოხათავს თავის დამოკიდებულებას

უსმენს, მაგრამ ცდილობს საკუთარი აზრის დაფიქსირებას
არ აცდის სხვას აზრის დასრულებას
არ უსმენს მოსაუბრეს

პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
საუკეთესო
10
კარგი
8-9
საშუალო
6-7
დაბალი
1-5
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
ზუსტად შეესაბანება შინაარსის ყოველ კომპონენტს
მეტ-ნაკლებად მოწესრიგებულია, ზოგადად შეესაბამება შინაარსს
მოწესრიგებულია. ვიზუალური მასალა ნაკლებად შეესაბამება შინაარსს
არ არის მოწესრიგებული, არ შეესაბამება შინაარსს
ორიგინალობა
მთლიანად ორიგინალური
საკმარისად ორიგინალური
მინიმალურად ორიგინალური
დასტურდება პლაგიატის ელემენტები
დავალებასთან შესაბამისობა
ყველა ინსტრუქცია გათვალისწინე-ბულია, დავალება სრულყოფილად არის შესრულებული
მიყვება ინსტრუქციებს, თუმცა ზოგჯერ ზედაპირულად
მიყვება ინსტრუქცია-თაგან მხოლოდ ზოგიერთს
საერთოდ არ შეესაბამება დავალებას
მთლიანი შთაბეჭდილება
ყველა მიზანი სრულად არის მიღწეული
მიღწეულია გარკვეული მიზანი, მოთხოვნა ზოგადად გათვალისწინე-ბულია
მინიმალურად არის მიღწეული დასახული მიზანი, გათვალისწინებულია ზოგიერთი მოთხოვნა
მიზანი არ არის მიღწეული, ან მოთხოვნების უმრავლესობა არ არის გათ-ვალისწინებული


საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა

შედეგები
საუკეთესო
9-10
კარგი
7-8
საშუალო
5-6
დაბალი
1-4
აქტიური მონაწილეობა
აქტიურია, კონსტრუქციული და შეაქვს დიდი წვლილი
აქტიურია, მაგრამ მნიშვნელოვანი წვლილი ვერ შეაქვს
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ არა ნაყოფიერად
არ არის ჩართული
აზრის დამოუკიდებლად გამოთქმა და შეკითხვის დასმა
საკუთარ აზრს აყალიბებს დამაჯერებლად, მსჯელობს არგუმენტირებულად, საჭიროების შემთხვევაში სვავს გააზრებულ შეკითხვას
გამოთქვამს საკუთარ აზრებს, მაგრამ ზოგჯერ აკლია დამაჯერებლობა. შეკითხვები ხშირად სპონტანურია და აკლია გააზრება
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრებს. უჭირს შეკითხვის ჩამოყალიბება
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს. უჭირს შეკითხვის დასმა
კონცენტრირება სამუშაოზე
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში კონცენტრირებულია სამუშაოზე. ზუსტად იცავს ინსტრუქციას
ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე, უჭირს ინსტრუქციის დაცვა
 ცდილობს კონცენტრირებას, მაგრამ სშირად ეფანტება გონება. უჭირს ინსტრუქციის დაცვა
ვერ ახერხებს კონცენტრაციას, არ იცავს ინსტრუქციას
სხვისი აზრების მოსმენა და პატივისცემა
ყურადღებით ისმენს სხვების აზრებს, აანალიზებს და აკეთებს კორექტულ კომენტარს
უსმენს სხვების აზრებს და ცდილობს იყოს კორექტული
ყოველთვის არ უსმენს სხვების აზრებს ან უსმენს, მაგრამ არა აქვს ადექვატური რეაქცია
არ უსმენს სხვების აზრებს, აწყვეტინებს საუბარს







Comments

Popular posts from this blog

სწავლა და სწავლება კლას-კომპლექტში

კლას–კომპლექტში სწავლების თავისებურებანი